Sprawdź też

wtorek, 9 lipca 2013

10 pytań, które otworzy Ci drogę do ludzi


Co by się stało gdybyśmy mieli lepszy sposób na podejście do ludzi? Te gotowe formuły powinny Ci pomóc!




Najlepsi "rekruterzy"



Ludzi zapraszający najwięcej ludzi to ludzie którzy zadają najlepsze pytania. Bardzo duży nacisk kładę na to, aby ludzie nauczyli się zamykać spotkania zanim zaczną zapraszać znajomych ale uwierz mi - większość pracy wykonana jest podczas tego jak zaprosisz osobę na spotkanie lub jakie zadasz jej pytanie.

Formuły zapraszania



Poniżej podzielę się z Tobą jak używać tych formuł. Czytaj więc uważnie i zastosuj w przyszłych podejściach do ludzi.

Już pewnie gdzieś obiły Ci się o uszy niektóre z tych formuł, więc dla niektórych jest to przypomnienie a dla innych coś co może otworzyć oczy jeśli chodzi o rozmawianie z ludźmi. Jedną z ważniejszych rzeczy jest to, aby używać tych formuł w określony sposób. Ich celem jest zaprosić osobę na spotkanie dlatego ja osobiście zwykle poprzedzam je tym :"Hej muszę już lecieć na spotkanie, a tak przy okazji ..." Dzięki temu wiedzą, że nie powiesz im w tym momencie zbyt wiele i nie zabrzmisz namolnie. Nie wyskakuj z tą frazą bez zastanowienia, zbuduj relacje.

Formuły zapraszania ludzi



1. Co byś powiedział na dodatkowy zarobek, jeśli nie kolidowałby z tym co aktualnie robisz?

2. Czy jesteś osobą otwartą jeśli chodzi o zarabianie pieniędzy?

3. Słyszałeś kiedyś o (nazwa firmy)? Zrób mi przysługę, jeśli ktoś będzie Ci o tym mówił pamiętaj, że ja pierwszy Ci o tym powiedziałem - to może wzbudzić ciekawość ale często działa odwrotnie, jeśli rynek jest spalony

4. Metoda "Jeśli" - Znajdujesz problem lub potrzebę i w zależności od tego jaka jest zadajesz pytanie - ktoś potrzebuje pieniędzy na auto- "Jeśli chciałbym pokazać Ci jak możesz zarobić na to auto czy byłbyś zainteresowany?"

5. Znasz kogoś kto chciałby zarobić trochę pieniędzy po godzinach?

6. Znasz kogoś kto chciałby zaoszczędzić pieniądze na podatkach przy tym wszystkim co się teraz dzieje?

7. Szukam kogoś kto mógłby poświęcić 2-3 godziny tygodniowo, żeby trochę dorobić z domu w bardzo prosty sposób, znasz kogoś?

8. Myślałeś kiedyś nad biznesem w domu jeśli ktoś pokazałby Ci jak?

9. Właśnie zacząłem ze znajomymi budować domowy biznes w internecie. Interesowało by Cie może coś takiego?

10. Hej ja szanuje Ciebie i myślę, że Ty szanujesz mnie. Właśnie zacząłem coś nowego dzięki czemu zarabiam dodatkowo z domu. Nie wiem czy to Ci się spodoba, ale chciałbym Ci pokazać na czym to polega.


Zobacz też jak stać się przedsiębiorcą

1 komentarz:

  1. Toni, ten tekst to jest tłumaczenie czegoś, prawda?
    Mam mały komentarz: jeśli mówimy o FM to jak wiemy nie jest to biznes domowy, bo najważniejsze są spotkania i kontakty z ludźmi. Pewnie można w jakimś stopniu działać np. posiłkując się skypem itp., jednak to kontakty osobiste nakręcają ten biznes, z tego, co do tej pory zaobserwowałam.

    Druga sprawa, to sformułowanie w punkcie 10. "chociaż" powoduje, że stawiamy się niemal w pozycji "błagalnej" i czuję, że skutek może tu być odwrotny od zamierzonego. Subtelne różnice w sformułowaniach mogą znacznie wpływać na odbieranie ich przez podświadomość osoby, z którą rozmawiamy. Warto uważnie dobierać słowa i badać te różnice.

    OdpowiedzUsuń